Wil je 2020 goed starten in de sportschool? Wij hebben een paar tips voor je! Heb jij beginnen met sporten als goede voornemen? Ben je na wat research erachter hoe goed krachttraining is? Dan is het niet heel verrassend dat je besluit te gaan sporten.  Voor sommigen kan dat best een beetje spannend zijn. Daarom hebben wij een aantal beginnerstips. Zo hoef je je nergens zorgen over te maken. En kan je er helemaal tegenaan! 

rebellion sportschool fitness papendrecht dordrecht sliedrecht

Tip 1: Bouw rustig op

Het is niet de bedoeling om direct volop te trainen. Start met 3 á 4 oefeningen op je eerste trainingsdag. Daardoor zal je minder spierpijn hebben. Ook kun je effectiever herstellen voor de volgende sessie. Verder voorkom je zo ook blessures. Haast je vooral niet. Begin rustig met een beginnersschema. Later kan je aan de slag met de zwaardere gewichten.

Tip 2: Maak progressie inzichtelijk

Door je progressie krijg je meer motivatie. Houd daarom alles bij vanaf het begin. Noteer je gewichten. Maak foto’s voor jezelf. Zorg ervoor dat je altijd op zelfde moment foto’s van je zelf neemt. Noteer ook iedere keer je gewicht als je hebt gewogen. Mocht je gebruik willen maken van onze app? Geef het dan aan bij een coach. Met de app kan je alles inzichtelijk bijhouden. Meer progressie, meer sportschool!

Tip 3: Neem eiwitten in

Spieren moeten gevoed worden. Na het sporten is dat het belangrijkst. Ook gedurende dag moet je genoeg binnenkrijgen. Onze trainers helpen je graag met een voedingsschema.

Tip 4: Vraag gerust om hulp

Geen idee hoe een apparaat werkt? Of waar je moet beginnen? Vraag een intructeur dan om hulp. Onze collega’s hebben ten slotte niet voor niets hun diploma’s behaald. Wil je een flinke boost? Vraag dan naar personal training. 

Tip 5: Handdoek en drinken

Neem altijd een handdoek mee naar de sportschool. Ook wat drinken raden wij aan. Aan de balie zijn deze spullen ook te koop.