Voetbal je momenteel? Dan is krachttraining een goede aanvulling. De voordelen zijn namelijk super. Je kan je prestaties op het veld ook nog eens verbeteren.

Voetbal en krachttraining

Met krachttraining kan je verschillende oefeningen doen om je prestaties te verbeteren. Natuurlijk kan je roeien of op de loopband staan. Daarmee kan je je conditie verbeteren.

Werken aan je spiermassa

Je spiermassa mag ook niet vergeten worden. Door met gewichten aan de slag te gaan kan je je vetmassa verlagen. En je spiermassa verhogen. Daardoor wordt je sterker en sneller. Zelfs hoger springen wordt dan mogelijk. Je bovenlichaam kan je ook enorm ontwikkelen. En dat is mooi meegenomen bij een partijtje schouderduwen. Krachttraining en voetbal gaan dus prima samen!

Zeker het veld op

Uiteindelijk draagt de combinatie bij aan je voetbalprestaties. Doordat je meer kracht en uithoudingsvermogen hebt. Zal je je ook veel zekerder voelen. De voordelen buiten het veld mogen ook niet vergeten worden. Door de stoffen die tijdens het krachttraining vrijkomen zal je minder last van stress of angst hebben. Fitness helpt dus niet alleen bij voetbal. Maar ook bij andere sporten of buiten het sporten om. Dat is dan ook de reden waarom artsen krachttraining adviseren. De voordelen zijn zowel mentaal als fysiek merkbaar.

Hoe moet ik aan krachttraining doen?

De meeste nieuwelingen hebben geen idee hoe ze moeten starten. Er staan namelijk heel wat apparaten en gewichten bij de locaties in Papendrecht, Dordrecht en Sliedrecht. We helpen onze leden dan ook graag op weg. Zo bieden we ze de optie om aan de slag te gaan met een standaardschema uit onze app. Voor de meeste sporters is zo een schema na een aantal weken te makkelijk natuurlijk. Vraag daarom ook eens naar maatschema. O ja, krachttraining is natuurlijk een andere benaming voor fitness.