CORONAVIRUS

***  UPDATE OMTRENT HET CORONAVIRUS MET BETREKKING TOT DE PERSCONFERENTIE van 6 mei 2020 ***

Beste leden,

De persconferentie van afgelopen avond was niet geheel bevredigend voor de sportbranche, maar we moeten positief blijven en er weer samen tegenaan  gaan om fit te blijven, fitter te worden en samen het coronavirus te overwinnen! 

Concreet houdt dit in dat we volgens de autoriteiten vanaf maandag 11 mei weer met elkaar mogen sporten in de buitenlucht! Wij houden hier ons ten allen tijden aan de regels, protocollen en richtlijnen die zijn opgesteld door de autoriteiten; de overheid, het RIVM en de NOC*NSF. Deze regels, protocollen en richtlijnen kunt u terugvinden op onze websites: www.sportcentrumalblasserwaard.nl/coronavirus  & www.rebellion.nl/coronavirus

Wij vragen jullie om deze goed door te nemen en ten allen tijden in acht te nemen.

Ook verzoeken wij jullie om bij elke training een grote handdoek mee te nemen, het liefste een baddoek.

 

Wij zullen vanaf 11 mei  de outdoor trainingen hervatten, zowel voor de jeugd als voor de volwassenen OP LOCATIE SLIEDRECHT EN DORDRECHT, de leden uit PAPENDRECHT hebben de keus om te kiezen uit deze twee locaties. Het reserveren voor de lessen en het rooster vanaf 11 mei kunt u vinden op deze website: 

https://sportcentrum-alblasserwaard.opencontrolplus.com/club_portal

Voorwaarden / Wat moet u doen om u aan te kunnen melden voor een les:

–       Klik op bovenstaande link, klik op lessen en kies uit waaraan je mee wil doen

–       Sporters met een actief abonnement kunnen na inloggen kosteloos reserveren. Let op je spam bij het opvragen van het wachtwoord.

–       Sporters die wel lid zijn, maar hun abonnement hadden bevroren, moeten eerst hun abonnement weer activeren door ons een e – mail te sturen op: info@sportcentrumalblasserwaard@gmail.com 

–       Reserveer je met een bevroren abonnement, dan wordt je reservering verwijdert.

–       Sporters die geen lid zijn, kunnen na betaling ook reserveren.

Wij zijn ontzettend blij dat wij over alle mogelijkheden beschikken om deze trainingen buiten ook tot een ware beleving voor jullie kunnen maken!!

Nogmaals, neem ten allen tijden de regels, richtlijnen en protocollen van de autoriteiten die vermeld staan op onze website in acht!!

Bedankt voor jullie begrip en wij hopen jullie te zien bij de trainingen!

 

 

 

 

 

VEILIGHEID- EN HYGIENEREGELS VOOR IEDEREEN

Veiligheid-
en hygiëneregels voor iedereen

Wij
adviseren om onderstaande maatregelen uit te voeren.

  • voor alles
    geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;
  • blijf thuis
    als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid,
    hoesten, benauwdheid of koorts;
  • blijf thuis
    als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of
    benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je
    kind weer laten sporten en naar buiten;
  • blijf thuis
    als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus
    (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog
    ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • wanneer er
    tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten,
    benauwdheid of koorts, ga dan direct naar huis;
  • houd 1,5
    meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw
    huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar);
  • hoest en nies
    in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • ga voordat je
    naar de club vertrekt thuis naar het toilet;
  • was voor je
    training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden;
  • was je handen
    met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie;
  • douche thuis
    en niet op de sportlocatie;
  • vermijd het
    aanraken van je gezicht;
  • schud geen
    handen;
  • kom niet
    eerder dan 10 minuten voor de sportactiviteit aan op de sportlocatie en ga
    direct daarna

 

Voor sporters

We adviseren om onderstaande maatregelen uit te voeren

  • blijf thuis
    als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid
    of koorts (vanaf 38 C°);
  • blijf thuis
    als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/of
    benauwdheidsklachten. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind
    weer laten sporten en naar buiten;
  • blijf thuis
    als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus
    (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog
    ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • meld je
    tijdig aan voor de sportactiviteit of volg de afspraken van je
    gemeente/sportaanbieder, zodat de organisatie rekening kan houden met de toestroom;
  • kom alleen
    naar de sportlocatie wanneer er voor jou een sportactiviteit gepland staat;
  • reis alleen
    of kom met één persoon uit jouw huishouden;
  • kom zoveel
    mogelijk zelf en op eigen gelegenheid naar de sportlocatie;
  • kom in
    sportkleding naar de sportlocatie. Eventueel aanwezige kleedkamers zijn
    gesloten. Je kunt ook niet douchen, zorg dat je thuis naar het toilet bent
    geweest;
  • kom niet
    eerder dan 10 minuten voor aanvang van de sportactiviteit naar de sportlocatie
    en wacht op aanvang op de daarvoor aangewezen plek;
  • volg altijd
    de aanwijzingen op van de organisatie, bijvoorbeeld de trainers,
    buurtsportcoaches en bestuursleden;
  • sporters van
    13 t/m 18 jaar moeten 1,5 meter afstand houden tot alle andere personen
    (behalve personen uit eigen huishouden), dus ook tot trainers en andere
    sporters. Bij sporters t/m 12 jaar is deze afstandsbeperking onderling niet aan
    de orde;
  • gebruik
    zoveel mogelijk alleen eigen materialen. Materialen die veel met handen worden
    aangeraakt direct na de trainingssessie reinigen met water en zeep of
    reinigingsdoekjes;
  • neem je eigen
    bidon gevuld mee om uit te drinken;
  • verlaat
    direct na de sportactiviteit de sportlocatie.

 

Voor
ouders en verzorgers

We adviseren
om onderstaande maatregelen uit te voeren:

  • informeer je
    kinderen over de algemene veiligheids- en hygiëneregels en zorg dat ze altijd
    de aanwijzingen van de begeleiding opvolgen;
  • stem met je
    kind je contactgegevens af zoals 06-nummer;
  • meld je
    kind(eren) tijdig aan voor de sportactiviteit of volg de afspraken van je
    gemeente/ sportaanbieder, zodat de organisatie rekening kan houden met de
    toestroom;
  • breng je
    kind(eren) alleen naar de sportlocatie wanneer er een sportactiviteit voor jouw
    kind(eren) gepland staat;
  • breng je
    kind(eren) niet naar de sportlocatie als je kind klachten heeft van
    neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid en/of koorts;
  • breng je
    kind(eren) niet naar de sportlocatie als iemand in jouw huis koorts heeft
    (vanaf de 38 C°) en/ of benauwdheidsklachten. Als iedereen 24 uur geen klachten
    heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;
  • breng je
    kind(eren) niet naar de sportlocatie als iemand in jouw huishouden positief
    getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je kind tot 14 dagen na
    het laatste contact met deze persoon nog ziek kan worden, moet je kind thuis
    blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • wanneer je
    kind(eren) niet zelf naar de sportlocatie kunnen reizen zorg dan dat je als
    ouder/verzorger alleen reist en alleen je eigen kind(eren) wegbrengt;
  • breng je
    kind(eren) zoveel mogelijk op eigen gelegenheid naar de sportlocatie;
  • als
    ouder/verzorger/begeleider heb je geen toegang tot de sportlocatie. Dit geldt
    zowel voor, tijdens als na de training van jouw kind(eren);
  • kom niet eerder
    dan 10 minuten voor aanvang van de sportactiviteit op de sportlocatie;
  • volg altijd
    de aanwijzingen op van de organisatie, bijvoorbeeld de trainers, begeleiders en
    bestuursleden;
  • direct na de
    sportactiviteit halen de ouder/verzorger de kinderen op van de
    sportlocatie/afgesproken plek. Zorg ervoor dat dit moment zo kort mogelijk is.

 _____

UPDATE 6-5-2020

***  UPDATE OMTRENT HET CORONAVIRUS MET BETREKKING TOT DE SPORT VOOR DE JEUGD ***

Beste leden,

In dit bericht zullen wij u een update geven omtrent het coronavirus met betrekking tot de sport voor de jeugd ( jongeren tm 18 jaar).  Wij houden ons hierbij ten allen tijden aan de regels, protocollen en richtlijnen die zijn opgesteld door de autoriteiten, dus de overheid, het RIVM en de NOC*NSF.  Wij willen jullie dan ook op het hart drukken deze regels ten allen tijden na te leven. Deze regels, protocollen en richtlijnen, zullen wij later deze post voor u uit een zetten. Ook zijn deze te vinden op onze websites:  www.sportcentrumalblasserwaard.nl/coronavirus & www.rebellion.nl/coronavirus

Het RIVM heeft besloten dat jongeren tot en met 18 jaar weer mogen trainen in de buitenlucht. Aangezien wij hier de ruimte voor hebben buiten en over de kennis beschikken is dat bij ons dus mogelijk. Nogmaals: houdt echter ten allen tijden de regels, protocollen en richtlijnen van de autoriteiten in acht!!

Wij zullen vanaf 11 mei trainingen gaan aanbieden voor de jeugd tot en met 18 jaar. De trainingen hebben als doel het aanleren, verbeteren, of perfectioneren van de boks technieken. Verbeteren van conditie en spieruithoudingsvermogen. En het verbeteren van hand en oog coördinatie.

De tijden voor de trainingen zijn als volgt:

Vanaf 11 mei

6 tm 12 jaar:

  • Maandag en woensdag 16 – 17 uur

13 tm 18 jaar:

  • Maandag en woensdag 19 – 20 uur

De trainingen zullen uitsluitend plaatsvinden op locatie:  Sportcentrum Alblasserwaard; stationspark 850 Sliedrecht.

Geef je op via de e – mail zodat wij rekening kunnen houden met de toestroom, er zijn een beperkt aantal plekken per training beschikbaar.

Nogmaals, neem ten allen tijden de regels, protocollen en richtlijnen van de autoriteiten in acht! Deze zijn hieronder vermeld:  

Veiligheid- en hygiëneregels voor iedereen

Wij adviseren om onderstaande maatregelen uit te voeren.

  • voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;
  • blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts, ga dan direct naar huis;
  • houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar);
  • hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • ga voordat je naar de club vertrekt thuis naar het toilet;
  • was voor je training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden;
  • was je handen met water en zeep voor en na bezoek sportlocatie;
  • douche thuis en niet op de sportlocatie;
  • vermijd het aanraken van je gezicht;
  • schud geen handen;
  • kom niet eerder dan 10 minuten voor de sportactiviteit aan op de sportlocatie en ga direct daarna

Voor sporters

We adviseren om onderstaande maatregelen uit te voeren

  • blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38 C°);
  • blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • meld je tijdig aan voor de sportactiviteit of volg de afspraken van je gemeente/sportaanbieder, zodat de organisatie rekening kan houden met de toestroom;
  • kom alleen naar de sportlocatie wanneer er voor jou een sportactiviteit gepland staat;
  • reis alleen of kom met één persoon uit jouw huishouden;
  • kom zoveel mogelijk zelf en op eigen gelegenheid naar de sportlocatie;
  • kom in sportkleding naar de sportlocatie. Eventueel aanwezige kleedkamers zijn gesloten. Je kunt ook niet douchen, zorg dat je thuis naar het toilet bent geweest;
  • kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de sportactiviteit naar de sportlocatie en wacht op aanvang op de daarvoor aangewezen plek;
  • volg altijd de aanwijzingen op van de organisatie, bijvoorbeeld de trainers, buurtsportcoaches en bestuursleden;
  • sporters van 13 t/m 18 jaar moeten 1,5 meter afstand houden tot alle andere personen (behalve personen uit eigen huishouden), dus ook tot trainers en andere sporters. Bij sporters t/m 12 jaar is deze afstandsbeperking onderling niet aan de orde;
  • gebruik zoveel mogelijk alleen eigen materialen. Materialen die veel met handen worden aangeraakt direct na de trainingssessie reinigen met water en zeep of reinigingsdoekjes;
  • neem je eigen bidon gevuld mee om uit te drinken;
  • verlaat direct na de sportactiviteit de sportlocatie.

Voor ouders en verzorgers

We adviseren om onderstaande maatregelen uit te voeren:

  • informeer je kinderen over de algemene veiligheids- en hygiëneregels en zorg dat ze altijd de aanwijzingen van de begeleiding opvolgen;
  • stem met je kind je contactgegevens af zoals 06-nummer;
  • meld je kind(eren) tijdig aan voor de sportactiviteit of volg de afspraken van je gemeente/ sportaanbieder, zodat de organisatie rekening kan houden met de toestroom;
  • breng je kind(eren) alleen naar de sportlocatie wanneer er een sportactiviteit voor jouw kind(eren) gepland staat;
  • breng je kind(eren) niet naar de sportlocatie als je kind klachten heeft van neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid en/of koorts;
  • breng je kind(eren) niet naar de sportlocatie als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf de 38 C°) en/ of benauwdheidsklachten. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;
  • breng je kind(eren) niet naar de sportlocatie als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je kind tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kan worden, moet je kind thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • wanneer je kind(eren) niet zelf naar de sportlocatie kunnen reizen zorg dan dat je als ouder/verzorger alleen reist en alleen je eigen kind(eren) wegbrengt;
  • breng je kind(eren) zoveel mogelijk op eigen gelegenheid naar de sportlocatie;
  • als ouder/verzorger/begeleider heb je geen toegang tot de sportlocatie. Dit geldt zowel voor, tijdens als na de training van jouw kind(eren);
  • kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de sportactiviteit op de sportlocatie;
  • volg altijd de aanwijzingen op van de organisatie, bijvoorbeeld de trainers, begeleiders en bestuursleden;
  • direct na de sportactiviteit halen de ouder/verzorger de kinderen op van de sportlocatie/afgesproken plek. Zorg ervoor dat dit moment zo kort mogelijk is.

Bedankt voor jullie begrip en wij hopen jullie te zien bij de trainingen!

UPDATE – 29-4-2020

Beste leden,

De donkere wolken van het corona virus lijken langzamerhand boven ons weg te trekken. Op de achtergrond zijn wij met verschillende organisaties in de branche bezig met het opstellen van een protocol. Dit protocol maakt het mogelijk dat wij met z’n allen weer veilig kunnen sporten wanneer het kabinet de maatregelen voor onze branche gaat versoepelen. De inhoud van ‘t protocol is heel uitgebreid en heeft uiteraard als doel het voorkomen van de verspreiding van COVID-19.

Wij hebben alvast veel zaken aangepast, zodat wij geheel volgens het protocol kunnen werken en daarmee de veiligheid van onze collega’s en atleten kunnen waarborgen bij versoepeling van de maatregelen. De meeste maatregelen zijn organisatorisch en hygiënisch van aard. Bovendien hebben wij de ruimtes en machines zodanig ingedeeld dat er ten alle tijden een afstand van 1.5 meter gegarandeerd kan worden.

In het protocol wordt ook een beroep gedaan op ons gezond verstand. Dat is natuurlijk erg abstract, maar ook daarin zijn wij verder gegaan dan wat het protocol voorschrijft. Wij hebben ons laten leiden door onze ervaring van de afgelopen jaren. Wij gebruiken voor zowel de groepstrainingen als onze individuele trainingen heel veel verschillende attributen. Om te voorkomen dat er via de attributen contact is tussen de sporters hebben wij grote aantallen nieuwe attributen besteld die in de tweede en derde week van mei zullen binnenkomen.

De grote hoeveelheid attributen die wij straks ter beschikking hebben in combinatie met onze ruime indoor en outdoor accommodatie is ideaal. Zo kunnen wij trainingen voorbereiden, waarbij elke atleet een set attributen heeft. Dus geen wissel van attributen tijdens de training. Dit is vooral erg handig gedurende groepstrainingen zoals een circuit training. Maar voorkomt ook wachttijden tijdens individuele trainingen. Bovendien zal onze functional training mogelijkheden nog uitgebreider worden.

Wij begonnen deze post met de mededeling dat er lichtpunten zijn. Zo is er afgelopen week bekendgemaakt dat de jeugd tot en met 12 jaar en 13 tot en met 18 jaar onder begeleiding in de buitenlucht weer mag gaan sporten. De gemeente zal volgende week met een concreet plan komen, zodat wij de jeugd alvast kunnen helpen met sporten. Zodra de gemeente met een plan is gekomen, zullen wij programma’s gaan aanbieden voor de jeugd.
Mochten jullie kinderen, neefjes, nichtjes of andere aanverwanten in deze leeftijdscategorieën hebben, mogen zij allen kosteloos aan onze programma’s meedoen.

Zodra de gemeente met een concreet plan is gekomen, zullen wij jullie op de hoogte brengen hiervan. En de aanvang van onze programma’s met jullie communiceren.

We kunnen niet wachten tot we met z’n allen weer lekker mogen sporten.