Is het mogelijk om krachttraining en voetbal te combineren ?

Krachttraining fitness voetbal papendrecht dordrecht sliedrecht

Voetbal je momenteel? Dan is krachttraining een goede aanvulling. De voordelen zijn namelijk super. Je kan je prestaties op het veld ook nog eens verbeteren.

Voetbal en krachttraining

Met krachttraining kan je verschillende oefeningen doen om je prestaties te verbeteren. Natuurlijk kan je roeien of op de loopband staan. Daarmee kan je je conditie verbeteren.

Werken aan je spiermassa

Je spiermassa mag ook niet vergeten worden. Door met gewichten aan de slag te gaan kan je je vetmassa verlagen. En je spiermassa verhogen. Daardoor wordt je sterker en sneller. Zelfs hoger springen wordt dan mogelijk. Je bovenlichaam kan je ook enorm ontwikkelen. En dat is mooi meegenomen bij een partijtje schouderduwen. Krachttraining en voetbal gaan dus prima samen!

Zeker het veld op

Uiteindelijk draagt de combinatie bij aan je voetbalprestaties. Doordat je meer kracht en uithoudingsvermogen hebt. Zal je je ook veel zekerder voelen. De voordelen buiten het veld mogen ook niet vergeten worden. Door de stoffen die tijdens het krachttraining vrijkomen zal je minder last van stress of angst hebben. Fitness helpt dus niet alleen bij voetbal. Maar ook bij andere sporten of buiten het sporten om. Dat is dan ook de reden waarom artsen krachttraining adviseren. De voordelen zijn zowel mentaal als fysiek merkbaar.

Hoe moet ik aan krachttraining doen?

De meeste nieuwelingen hebben geen idee hoe ze moeten starten. Er staan namelijk heel wat apparaten en gewichten bij de locaties in Papendrecht, Dordrecht en Sliedrecht. We helpen onze leden dan ook graag op weg. Zo bieden we ze de optie om aan de slag te gaan met een standaardschema uit onze app. Voor de meeste sporters is zo een schema na een aantal weken te makkelijk natuurlijk. Vraag daarom ook eens naar maatschema. O ja, krachttraining is natuurlijk een andere benaming voor fitness.

Fitness wearable kopen?

fitness-sliedrecht-dordrecht-sportschool-papendrecht

Steeds vaker zie je zet. Zowel in de sportschool als buiten. Fitness wearables, slimme horloges, activiteitentracker of sporthorloge genoemd. Je kunt ze dragen tijdens het sporten. Maar ook in het dagelijks leven. Waarom dragen mensen zo een horloge nou eigenlijk? En draagt zo een horloge bij aan jouw doel? 

Mogelijkheden fitness wearables

Fitness wearables zijn ernorm handig tijdens het sporten. Je kan je lichaam monitoren. Of als toevoeging op je telefoon gebruiken. Met een smart watch houd je bijvoorbeeld je stappen bij. Of je aantel verbrande calorieën. Zelfs je slaap en aantal kunnen sommige wearables bijhouden. Verder zijn er horloges vergaande integratie met smartphones. Daardoor kan je tijdens het sporten zelfs bellen of meldingen openen op je wearable.

fitness sportschool wearable papendrecht dordrecht sliedrecht

Zorg voor competitie!

Doordat je activiteiten tijdens het fitnessen worden bijgehouden. Is het mogelijk om je resultaat te delen met anderen. Ga de competitie aan met je vrienden en familie. Vergelijk je sportresultaten. Door de competitie krijg vast en zeker meer motivatie

Aandachtspunten bij aanschaf fitness wearables

Ben je van plan een fitness wearable aan te schaffen? Let dan op de volgende punten.

  • OS: Werkt de horloge wel met jou telefoon?
  • Mogelijkheden: Welke functies heb je echt nodig? Met welk doe ga je jouw wearable gebruiken?
  • Design: Je fitness wearable kan je altijd dragen. Dus niet alleen tijdens het sporten. Een mooie accessoires is dan ook geen overbodige luxe. Je horloge kan heel dag door van alles bijhouden tenslotte.
  • Batterijduur: De ene horloge gaat langer mee dan de ander. Let ook op de oplaadsnelheid.
  • Kosten: Er zijn fitness wearables in verschillende prijsklassen. Vaak kan je met een duurdere net wat meer. Denk na welke functies jij echt nodig hebt.

Nieuw bij sportschool Rebellion?

sportschool fitness papendrecht dordrecht sliedrecht

Wil je 2020 goed starten in de sportschool? Wij hebben een paar tips voor je! Heb jij beginnen met sporten als goede voornemen? Ben je na wat research erachter hoe goed krachttraining is? Dan is het niet heel verrassend dat je besluit te gaan sporten.  Voor sommigen kan dat best een beetje spannend zijn. Daarom hebben wij een aantal beginnerstips. Zo hoef je je nergens zorgen over te maken. En kan je er helemaal tegenaan! 

rebellion sportschool fitness papendrecht dordrecht sliedrecht

Tip 1: Bouw rustig op

Het is niet de bedoeling om direct volop te trainen. Start met 3 á 4 oefeningen op je eerste trainingsdag. Daardoor zal je minder spierpijn hebben. Ook kun je effectiever herstellen voor de volgende sessie. Verder voorkom je zo ook blessures. Haast je vooral niet. Begin rustig met een beginnersschema. Later kan je aan de slag met de zwaardere gewichten.

Tip 2: Maak progressie inzichtelijk

Door je progressie krijg je meer motivatie. Houd daarom alles bij vanaf het begin. Noteer je gewichten. Maak foto’s voor jezelf. Zorg ervoor dat je altijd op zelfde moment foto’s van je zelf neemt. Noteer ook iedere keer je gewicht als je hebt gewogen. Mocht je gebruik willen maken van onze app? Geef het dan aan bij een coach. Met de app kan je alles inzichtelijk bijhouden. Meer progressie, meer sportschool!

Tip 3: Neem eiwitten in

Spieren moeten gevoed worden. Na het sporten is dat het belangrijkst. Ook gedurende dag moet je genoeg binnenkrijgen. Onze trainers helpen je graag met een voedingsschema.

Tip 4: Vraag gerust om hulp

Geen idee hoe een apparaat werkt? Of waar je moet beginnen? Vraag een intructeur dan om hulp. Onze collega’s hebben ten slotte niet voor niets hun diploma’s behaald. Wil je een flinke boost? Vraag dan naar personal training. 

Tip 5: Handdoek en drinken

Neem altijd een handdoek mee naar de sportschool. Ook wat drinken raden wij aan. Aan de balie zijn deze spullen ook te koop. 

Cardioboxing bij Rebellion

cardioboksen

Vet verbranden en spiermassa opbouwen aan de hand van een wetenschappelijk onderbouwd trainingsprogramma. Dat houdt Cardioboxing bij Rebellion Dordrecht in. Dankzij onze science supervisor en super accomodatie kan jij nu resultaatgericht trainen. Ervaring of een vaste trainingspartner is niet nodig wanneer je aan Cardioboxing bij Rebellion Dordrecht doet. Bij ons hoef je geen stoten op te vangen van een ander. Je traint geheel blessurevrij!
Helaas gebeurt het nog vaak bij Cardioboxing dat stoten opgevangen moeten worden door een tegenpartij. Hierbij kan je denken aan padstraining. Echter is  het zo dat padstraining iets voor gevorderden is. Ook moeten trainingspartners daarbij optimaal op elkaar zijn ingetraind. Dat leer je dus niet even in 2 weken. Daardoor wordt beperkt in je training en kan je niet alles geven. Rebellion Dordrecht biedt daarom Cardioboxing aan op boxing bags. Door op boxing bags te trainen kan je niet alleen maximaal trainen, maar ben je ook niet meer afhankelijk van een tegenpartij.

Wat is Cardioboxing bij Rebellion?

Bij de Cardioboxing lessen worden bokscombinaties gecombineerd met verschillende krachttraining elementen, om zo vetmassa te verliezen en spiermassa op te bouwen. Er is geen fysiek contact. De trainingen zijn ook opgesteld door een science team. Gegarandeerd resultaat dus!

Is Cardioboxing bij Rebellion geschikt voor mij?

Sporten bij Rebellion Dordrecht is geschikt voor iedereen. Zowel beginners als gevorderden kunnen terecht bij ons. Doordat we tijdens de lessen ook de benodigde techniek doornemen zal je iedere training vooruit gaan.

Wat heb ik nodig?

Het enige wat je nodig hebt om mee te doen zijn bandages en bokshandschoenen. Verder heb je natuurlijk sportkleding nodig waarin je goed kan bewegen. Stevige sportschoenen raden we ook aan. Wil je een keer langskomen voor een proefles? Kom dan gerust langs en neem gerust een sportmaatje mee!